1983 Saz mı,Caz mı?
Künye:

Yönetmen : Altan Erbulak
Orkestra : Onno Tunç
Oyunun Bestesi : Atilla ÖZDEMIROĞLU
Kadro : Sezen Aksu, Nükhet Duru, Coşkun Sabah, Halit Kıvanç ve Dans Grubu

Şarkılar seçildi, skeçler yazıldı ve nihayet "Saz mı Caz mı?" müzikali ile, Sezen’imle buluşma gerçekleşti. Farklı biçimlerde de olsa, evrensel normları barındıran pop müziğin Türkiye’de yerleşmesine katkı sağlamaya and içmiş iki arkadaşı Egemen Bostancı aynı projede birleştirdi. Tatlı rekabetten doğan mükemmellik ve kaliteden kârlı çıkan seyirci oldu tabii ki.

Oyun Altan Erbulak’ın komik orkestra şefliği ile başlıyordu. Birbirimizin kostümlerini giyip benim Sezen’i, Sezen’in beni taklit ettiği skeci biz bile seyirci koltuklarından izlemek isterdik. Sezen o günlerde hamileliğinin son aylarındaydı. Ben de onu taklit ederken karnıma yastık koyarak çıkıyordum sahneye. Zaten Sezen bir süre sonra oyunu bırakmak zorunda kaldı ve bir süre de Zerrin’le birlikte çıktık sahneye.

Coşkun Sabah o günlerde yıldızı yeni yeni parlamaya başlayan, şarkıları dillerden dillere dolaşan bir besteci ve şarkıcı idi. Onun şarkıları ve udu ile gösteri değer kazandı. Türkiye’de sunuculuk mesleğinin duayenlerinden Halit Kıvanç’ın varlığı ise hepimiz için onur vesilesiydi.

Seyirciyi zaman zaman içine kattığımız, interaktif bir gösteriydi. Adından da anlaşılacağı gibi, hangi müzik türü daha güzel diye şaşırtma yapıyorduk. Hem Sezen, hem de ben Türk sanat müziği şarkıları seslendirip, sonra kendi repertuarımıza dönüyorduk. Yani kısacası oyunun teması bizim müzik ilkelerimizle örtüşmekteydi. Hangi tür müzik olursa olsun, eğer niteliği sanatla buluşuyorsa kabulümüzdür; İcra etmeye de, hatırlanmaya da deger! Hep bunun peşinde koştuk yıllarca. Ha saz , ha caz, müziğe aşıksan, farkı yok!